27 mei 2009

Joost Raessens hoogleraar Mediatheorieën
Joost Raessens is per 1 mei benoemd tot hoogleraar Mediatheorieën aan de Universiteit Utrecht. Al sinds 1998 is hij verbonden aan het departement Media- en Cultuurwetenschappen.

In zijn onderzoek richt Raessens zich op de vraag hoe het 'speelse' gebruik van internet, mobiele telefoons en computergames veranderingen teweegbrengt in de constructie van persoonlijke en culturele identiteit. Hoe kunnen mediatheorieën worden ingezet om het ontwerp, en daarmee de educatieve resultaten, van 'serious games' te verbeteren?

Joost Raessens is projectleider van het onderzoeksproject Design rules for learning through simulated worlds. Dit is onderdeel van het onderzoeksprogramma GATE, waarin de Universiteit Utrecht samenwerkt met zeven partners. Ook leidt Raessens het NWO-project Playful Identities. From Narrative to Ludic Self-Construction.

wat hoogleraarsbenoeming
wanneer 1 mei 2009